A magyarokról DC-ben - Pillanatkép a metrón

Tapasztalataim szerint az amerikaiak többsége tud Magyarország létezéséről. Bukarestet sem mondott még senki Budapest helyett, sőt, talán még a térképen is el tudnák helyezni, bár ezt sosem próbáltam ki. Sokaknak akár személyesebb élménye is van rólunk; ismer valakit, aki magyar, vagy olyat, aki járt Magyarországon, esetleg már hallotta milyen szép Budapest és ő is el szeretne menni. (Bár meg kell jegyeznem, a legtöbbször én is ugyanezt mondom: "de  szeretnék oda egyszer eljutni", bármilyen országról is legyen szó. - Nem szoktam hazudni. :) )

A legjobb reakció eddig Ishitáé volt, és egyben az egyik legelső is, vele még a nyílt napon ismerkedtünk meg. Magyarország hallatán felcsillanat a szeme, mint mindenki másnak, de nem azzal folytatta, hogy "á, ez milyen érdekes", hanem ezzel: "igen, laktam ott egy évet". Ezután rajtam volt a sor a csodálkozásban...

A héten pedig újabb nyomokra bukkantam, miszerint olyannyira közismertek vagyunk Amerikában, hogy még viccelődnek is velünk, meg a messze földön híres bajszunkkal. :D Az alábbi plakát egy napos szerda délelőttön köszönt szembe a washingtoni metrón.

metro.JPG